20.1.10

Jag stod mitt i en ocean
Sportens boll var en
Orkan
Målet var att städa
Ändra placering och
Få något att hända
Utan tanken
Med händernas nämnda
Identitet
Skapa en växande
Värme
Se luften böjas som
Smedens metall
Se vågorna föra med
Drömmen till
Verklighet
Och
Djungelns regn
Duggar som
Grenarna tillför terräng
I luftrummens
Sängar
Jag står stilla
För jag ser inte fram
Jag sover illa
Jag har inte längre ett
Eget land
Men vad gör det när vad är
Metspöet till gren
Fiskar upp min dröm när jag
Sover
Får den att gå som
Dåren väcker de mördade
Bovarna med ett skrik
Till morgonens hemkomst
Som bet tag i all konst
För att föras dit
Bakom galler och smuts
Du ska inte tro att en natt
Förändrar allt
Med en gnutta puts
Men titta tillbaks och se att
Inget varar som det var och är
Just då och nu
Säg vilken man är förälskad i
Sin fru
Hela livet ut
Jag gör slut med livet som
Cirkulerar runt klockan
Ta mina kläder och förgyll dem
Med en genomskärande smocka
Allt som de behöver
För att känna sig värdiga i
Smutshögen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar