31.1.10

Tacka tanken som
Erhöll tanken för
Framtid
Det var ingen idé
Att gå i ide
Det var lika bra att
Hålla igång
Och gräva med
Din sked
Leende
Man klarar alltid av
Något
Av helheten om
Man vill
Man hittar alltid en
Bit av pusslet om
Man inte är blind
Fynda bitar
Slipa och borra
Dem till ringar
Gift dig med nuet och
Skilj dig ifrån det som
Var
Innan såret blir varit och
Bildar hårda
Skal

Tacka talen som
Talade genom konst
Fångade upp ditt sinne
Genom fantasi
Åh, kära Dalí
Ser du låset på toaletten
Om och om
Tänk dig vad det kan bli
Ett svarthål som du sugs
In i
Föralltid borta
Från verkligheten
Föralltid närvarande
I fantasin
Som är bikupan där allt
Surrar så realistiskt
Mellan raderna ekar talen
Om förändring för
Svarta får
Men kära
Kung av lutande torn
Varför vill du vara som
De vita som nickar till
Vartenda ord
Vare sig de gillar det
Eller ej
Vare sig de förstår eller
Bara tror
Som vi
Med gospel och dess
Alldeles egna kohorn
Som befinner sig i en kyrka som
Är en grotta som är till för att rasa
Mot rasister som endast vill gasa

Tacka tron för att
Vi ska fortsätta gå
På egna fötter och
Skapa med egna
Idér som händerna
Tar åt
Gråt
Allt du har
Dra
I snöret
För att se
Fyrverkerierna
Fyras av
Fira livet som pågår
Natt och dag
Vi lever för att
Leva
Inte för att förbereda
Även om vi vet
Att det finns en framtid
Som står lika stelt som ett ägg
Ruvas
Lika stelt som en vägg försvarar sig
Mot att rivas
Här kommer vi för att fria till
Friheten
Vi ska rädda dig
Vänta
Håll ut
Lite till
Vi ska böja oss fram
För att gräva milt
Vi får inte skada
Madam
Som serverar
Vattnande växter som
Växer som en drink dricks
Jag beställer en palm med
Kokosnötter
Jag ska behandla dem som
Ägg
Jag ska ha dem i mitt skägg
Jag ska gå i solen och låta
Dem bli varma
När de knäcks så ska jag
Dricka kokosmjölken
För att stanna upp och
Fokusera på annat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar