29.1.10

Jag vill klippa av alla trådar
Som säger att jag inte vågar
Göra något annat än att hålla
Mig till min vana
Att bara skriva rakt av och
Svära åt mörka dalar
Även om det är sant så vill jag
Bana min kärra till andra
Tävlingar
Andra stilar
Jag vill vigda mina fingrar till
Andra ringar
Stretcha mina muskler till
Andra kuskar med
Andra träningsmetoder
Och ha andra rustningar än
Soldaterna i krig
Det handlar om mitt liv
Jag vill måla den med fingeravtryck
I färger som svart och vit
Ta bort all silver som lyser så fint
För fint för att smutsa ned och
Renas igen
För fint för att vilja
Ta hämnd
Med
Jag ska stå naken vid bergskanten
Där vinden blåser som mest
Jag bära den som den tyngsta hanteln
För att prova min väg
Medan flera klädesplagg kastas på mig
Som ett träd får löv
Som kyrkorna får klockor för att kunna
Ringa in ny glöd
I ögonens suddiga seende som
Ölens medvetande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar