19.1.10

Vanten är för hårt bunden till livet

Kroppen flög iväg
Som en vante
Men vanten stod kvar
Fingrarna sträckte sig
Efter en tanke
Men hjärnan var
I luftens hav
Himmelen är en dörr
Till en
Lång-Lång
Sal
Den pressar ihop alla
Drömmar till
Ett avtal
Alla får dö för sin vilja
Alla får leva utan att
Bli hindrad

Kroppen kommer
Alltså
Härmed
Aldrig att landa
Vanten lever nu sitt
Egna liv
Med de osanna
Jordnära och
Träden som kallas
Gamla
Hugg ner mig
Hugg till med ett
Karate slag
Låt mig svimma så
Att jag kan simma
Iväg
Jag vill inte vara
Omringad av
Kläder såsom bark
Låt mig få en själ
Som luktar starkt
Whisky och blues
Flödet kommer från
Barens rus
De rappar om grogg
Och mister jobb
- Som de inte vill ha -
När
De falnar in i en
Inre logg
Glöden tyder;
Lämna huset av träd
Fall som ett löv
Utan karta till färd
Kom aldrig mer tillbaks
Gräv dig till en
Annan färg
Jag önskar att blåsippor
Var rosa och växte på
Jonas Eldberg
Då skulle han skära sig
Till sömns i sängs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar