24.1.10

Duschen som regn under
Sommaren
Mer än skönt att få bort
Det som tryckte och
Istället få se
Vad som är sant och vad
Man ligger efter med
Få bort alla
Ord som varit fastklistrade
På ryggen
Byta sida på kassetten
Efter
Man har gett alla lavetter
Som är värda att ge på
Alla kinder som bör
Öppna nerverna och se
För ibland tappar man fokus
Ibland trampar man snett
Ibland är man för lat
För att göra någonting rätt
Duschen var som en avrättning
En elektrisk chock till döds
Min själ ströp kroppen och
Återhämtade det som än gång
Blivit fött
För ibland gör man fel och
Orkar inte mer
Ibland struntar man i allt för att
Se döden le
Det var som skott i nacken när
Jag stod naken för de
Jag kände att de drog upp mig för backen
För att senare slå mig ned
För ibland måste man lita på sig själv
Ibland måste man veta
Man kan aldrig vara säker på att något är exakt
Men det gäller att kunna fatta det möjliga
När det står mellan vinna eller förlora allt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar