22.1.10

Jag skakade som ett spjut var kastat och
Nyss hade fastnat
I gräsmattan av dåtid
Jag styckade de förlovades framtid som
Därav kom att bli
Ett bråkande par med åskan som en tjur
Att rida på
Bullra fram och attackera allt rött
På grund av att de båda försökt
För mycket med det som är sött
Kärleken dör när allt går djupare
Liksom allt som har dött
Men genom det så föds även något nytt
Ett skäl till
Vårens rytande hytt som hissas upp för att
Sätta liv i lyktan
Framtiden är osmyckad
Endast rykten från förberedelserna
För vad är det som jag har hört
Undergång och allt blir pinsamt blött
Är det bara jag som blir trött och sitter kvar
I gräset som snart blir pånyttfött
Skakar av spänning
Min vilja är som en sändning till alla mörka dagar
Skin för jordens räddning
Lagra inte tankar och idéer till kommande bakomgångar
Om något blir över
Skänk till de magra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar