17.1.10

Länder emellan
Gränser skulle jag
Sällan
Vilja ha
Röda linjer på kartan
Dödsoffer som har
Dragits till ett och
Samma ställe
Fällda för att bidra
Med värme
Brinna till aska för
Att vila i
Ro
Jag vill sno åt mig
Hysterisk uppmärksamhet
Bara för att folk ska
Glo
Se in i växthuset febriga
Jord
Som svämmar över av extas
Till synen av vatten som
Egentligen är svett på
En frusen karl
En spindel har
Tagit honom tillbaks
Håret är som när öronen hör
Växer desto längre tiden bär
Allt slits och vi behöver
Rostfritt stål
Rosta min smörgås och
Hjälp mig att få nog
Med röda rosor på
Mitt fällt
Det är redan överfyllt
Och rötterna är då värre än
Taggarna
Sätter sig i kroppen och
Låter lösen
Krypa
Sätta sig och
Sy
Trots smärtan så tycker verkligen
"Nationerna" att det är något
Värt besparingarna
Att tvinga personligheterna att
Förvrängas och bli som
Förlamningar likt
Handbroderat tyg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar