17.1.10

Fågelbo

Fenomenala gnistor i luften
Värmeslag är som deja-vu
Kläder är som en bur
Om bara inte isen täckte bukten
Eller
Om jag åtminstone hade lite tur
Jag vill in
In till en annan värld
En annan sida
Av allt som tär
Flyg hem till mig
Jag vill få möbler och
Livsmedel av dig
Jag vill bygga min kropp
Runt dina saker
Vakna på morgonen och vara på toppen
Av alla känslors parter
För jag
För-För jag
Kan inte flyga än
Hur mycket jag än vill hem
Stänger kraften mig inne
I klippors sprickor som har
Ett alldeles eget sinne
Tänk om man föds igen
Återvänder man
Till samma form
Igen

Jag lämnar min ställning
Till vinden
Den får slå mig om
För att kunna visa mig grinden
Leda mig dit
En trappa som är hög nog för
Att kunna hjälpa mig se
Bit för bit
Av livets dödsmagnet
Individens lek
Mot alla möjliga
Hinder för att hitta sin plats och
Tid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar