28.1.10

Broder död
Seglar ner som ett löv
Broder död
Lever du
Som en nål
I en höstack
Jag har inte sett dig
På länge
Har jag varit för trött
För att kunna somna in
Till elektriska strängar
Som utgör gränser mellan
Verklighet och eden
Broder död
Kan du forma krukor
Kan du forma mig en brud
Jag vill fimpa mina tankar
Men också spara dem så
Att ingen tjuv kommer och
Hyvlar bort min hud
Kan du
Snälla
Forma mig en brud
Som har attityd
Och är så sällsynt att hon
Gillar ruiner som bohemers hår
På morgonen
Behandlar tidiga morgnar bortom
Sorgen
Ser den ljusa sida genom
Solens uppgång och
Den växande rörelsen på torget
Att
Hon
Gillar upptäcktsfärder på
Kvällen
Leta för att hitta rälsen
Vänta in tåget för att hoppa på
Längst bak
Sitta och dingla med benen som
En trollstav
Vart är det vi ska
Inte vet jag
Bara vi kommer ifrån
Vardagen
Broder död
Vad vet du om livets bröd
Har du någonsin upplevt
Hunger och törst
Har du någonsin behövt
Att tänka över din röst
På vilket parti som förtjänar att
Vinna
De som ska styra dig som en docka
Till blinda
Om inte
Ta med mig
Här är
Min arm
Min hand släpper nu
Denna värld
Som annars hindrar min
Vilja
Att urarta sig till oväder och brända
Fingrar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar