25.1.10

Lönnfeta lönnmördare
Dränkta i lönnsirap
Hugger av träden
Som står i vägen
Hugger av dem och
Gör dem till en ark
För att korsa alla
Öknar till dagar
Timglaset ska krossas
Och fria alla tagna som
Sitter fast av ovilja och
Djävulsk lathet
Som gatans smuts ligger och
Vet
Att den inte bidrar till ett skit
Kom
Kom och lossa på din blöja
Du är stor nog att stå och
Modig nog att gå utan att
Ha något att dölja
Alla bör använda lögner för
Att mörda tid i hemlighetens
Ack så stora bölder
Jag äter smörjmedel varje dag
Till fruktos
Det befruktar min själ och mitt
Lugn till våran yttre värld av
Affärsmänniskor och ekonomer
Jag skulle vilja räkna får men jag
Har allt för många gårdar och för
Tillfället så lever jag i en osäker
Gråzon
Trampa på mina tår för att få
Mina fingrar att arbeta i all världens
Takt
Men jag behöver ingen snabbhet för
Att tacka livet för tiden i makt
Jag äger mig själv så länge jag
Känner till mina viljor och drömmars
Rök
Från papperstryckerit
De skriver ner varje mord som en
Stor rubrik
Som en spik i plankan som ska vara
Grunden för seglet
Jag ska surfa över oceanen
Jag ska kunna stå emot allt med
Leendet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar