19.11.10

gå ut, anknyt

du är slarvigt tecknad
jag beklagar, pennan är ingen
jag bemästrar -
den tillhör mig för mycket, vi
växte upp tillsammans
växte ihop, är
som ett extra finger - jag är inte
det bästa sällskapet man
kan tänka sig

vilsen i min egna kropp
du är slarvigt tecknad
som en dimma, kan inte
se om det är asfalterad
väg eller en smal skogsstig
mina fötter lämnar
spår på, avslöjar hur mycket
plats jag snor åt
andas in, blir del av min
näsa vars borrar
fixar så jag kommer in
finns ingen röd tråd
broarna sitter inte ihop
de sänks aldrig ner
och låter oss resa vidare
mot vårt mål

vilsen i min egna kropp
ser inte inåt, kan endast känna
och vad jag lärt mig, eller
åtminstone tror ha förstått, kan
känslorna ljuga grovt -
man kan inte lita på någon
annan än den okända
för man förväntar inget från
den då man inte kan
tyda dess skepnad, se in i ögonen
man vill vara säker före
utskilja tecken på vad den kan
tänka sig ha för sig
inne i kontoret, innan den
släpper bomben

du är slarvigt tecknad
jag beklagar, det ska egentligen
inget föreställa
inget annat än ditt namn
på ett papper som jag vika till
ett flygplan å försiktigt kasta
ropa i vinden, släppa ner ett rep
så du kan klättra upp
till vinden där jag befinner mig
å längtar efter sällskap
handstilen är rösten å jag mumlar -
det är inte åska som laddar för blixtrar
smit inte in, jag vill inte skada, bara älska...

1 kommentar:

  1. dina ord, dina meningar
    får alltid mina att framstå som värdelösa
    men någon dag, ska jag också bli lika bra som dig

    SvaraRadera