14.11.10

pap/pa/er/... far ... (away) [nedstämd]

drömde igår om död, kommer inte ihåg
men jag tror att jag vaknade av att jag grät
om jag nu vaknade, var som om det var en
hinna emellan, som om jag inte tillhörde
världen, inte var närvarande, fast
fortfarande vid liv, hade ett
rum speciellt tilldelat

somnade snabbt om

när jag vaknade igen var det fortfarande mörkt
men trots det dag - kan inte
förstå hur mycket jag litar och tror på klockan

tonen var endast spelad en gång, men om man
inte tar en hand för strängarna, ligger det
spelade kvar i luften, kryper under mattan och
lägger ägg - tsunami kommer in mot den
fridfulla stranden förstör allt som står i vägen

kom aldrig upp till ytan
den dagen

det vi inte förstår kan vi
inte hantera

för hur ska man göra när
man inte har
grunden
?

____________________

nedstämd av det man inte
begriper, det man
inte kan greppa, utan glider
från händerna likt
tvålen och man förblir smutsig

är något med att
smälta in, platsa i facket
de är rädda för att bli
ensamma, glömmas bort
lämnas på vägen när
de släntrar efter

nedstämd av det overkliga som
verkar verkligt - om
det kan hända, vart är man då
vad kan man göra
för att klara sig levande ut, ifrån?

1 kommentar:

  1. dina ord betyder enormt. tack

    ibland går det inte att finna så många ord, för att beskriva andras. det är bara sådär, obeskrivligt fint och liksom nuddar vid en.

    SvaraRadera