29.11.10

löven föll (och jag tappade förstånd)

... begravd i tårar
sårar lika mycket som
obesvarade frågor
har större hus än vad
man behöver, får
svårare att hitta det
man söker, finner
annat på vägen
kastar bort
tiden på
det som inte betyder

tappat ögat och
saknar protes
som en parantes
utan något i

jag är kungen i luftslottet
bor i en vägg utan isolering

en kartong för en 72" lcd- tv
tunn och avlång, visar bättre
bild än vad det egentligen är

falskt, låter tiden stå stilla
och samtidigt kalla
sig modern
men inte har jag en mor
som inte kan låta
träden dö

vem är jag
som pratar med mig själv?
svarar eko
precis som om jag skulle
ha sex med
min skugga, som inte har själ
menad för
mig, utan är
pepparkaksform
till viktiga händelsers tidpunkt
överraska så att jag hamna
inom omgivningen som
då vara inne på sin
blomstertid ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar