18.11.10

ku ltu rkr oc k

inte nog med att jag
brände gommen med kaffe som
smakade pepparkaka -
blev brun och nu känns som
den sakta smulas sönder
så jag får lida extra mycket -
har jag också gått och
blivit förkyld -

bihålorna invaderats av bin -
åh, då vet jag att jag är
ett ihåligt träd - gör honung
till näsan som blir likt
senapstuber de har vid gatukök -
hänger upp och ned
tvingas berätta minsta lilla ting
de vet

halsen tvingat till att ställa sig
mot en vägg och därefter
bli piskad över hela ryggen -
försäkrar så att det man
säger hädanefter är av värde och
inte är fullständigt skit som
inget betyder

och jag känner pressen i lungorna
som inte får lika mycket luft
att förnya sig med

och jag känner pressen vid tinningarna
som inte har en så stark mur omkring
att skydda sig med - nu när allt
kommer in och fyller över

svullnar upp, ögonen täcks
ska jag tro vad jag ser
är det någon idé? allt förvrids
nu när jaget sparkas ut

om något pågår länge, så vänjer man sig
jag får nästan hoppas att tiden
orkar springa snabbt, så
detta blir helt normalt och inte behöver
vara ett hinder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar