19.11.10

inga plåster på såren

hon sade: "hoppas du repar dig''''
men jag vägrar lägga på
några samplingar och visa upp
mig som om det faktiskt
är jag de ser i ögonen medan
jag talar - alla sanningar
vändas till lögner
vem ska jag lita
på när jag glömmer
min själ och tror
på strömmen med
det som idioter kastat i
tvingar det allmänna dricksvattnet
att slicka rent, sätta frimärken i
våra strupar när vi dricker, kan
inte kontrollera det vi säger, spåren
är ändrade - vi svänger

inte byta ut p till d -
hålla fast vid min grund

inte diska rent - äta
upp allt som finns innan
man går vidare

om man lämnar innan
lämnas luckor öppna, allt

smiter, kastar sig -

tar tag om vader

blir genast tyngre
släpar, lyfter inte, gräver
sjunker ner under

avlider före man tryckt
knappen in för fullt

ännu inte kommit igång

satt på, startat upp motorn

1 kommentar:

  1. förstår inte hur du kan få in sån känsla i dina ord. vackert.

    SvaraRadera