18.11.10

uppstoppade (stoppade på vägen upp till himmelriket)

måste varna, du har misstagit
gått i fällan som p anlagt -

jag är ett troll, ingen trollkarl
rövar bort dina barn
trollar inte fram - det må så
kännas, eftersom de
står blyga i skuggan och inte
märks, så när jag tar
dem är det första gången du
känner att de finns
på länge, men -
jag är ett troll, ingen trollkarl
tömmer dig på glädje
som du inte trodde att du hade
men snart inte heller
har kvar - snart får du sova under
en himmel utan några
stjärnor som hjälper dig att drömma
dig bort... jag är så
ledsen, åh, vad
jag hatar att mitt beroende
ska gå över andra som
inte gjort något för att förtjäna
bära tunga väskor till
kyrkogården

sitter vid en brasa och spelar
musik, lockar till mig
alla möjliga djur
varför, varför - har de inget
hjärta att lyssna till?
kan inte stoppa mina fingrar
snälla, snälla, försvinn
ni vill väl inte dö till tonerna
av chopin? ni kommer
att ångra er, tänka: "åh
så naivt!" - för man
borde förstå vad
som väntar
eller hur?

själen försvinna ut, jag fyllas
de tömmas, endast
bli skal, skal som är avskalade
ingen kärna kvar
ihåliga - de tror att de är på väg
mot ett paradis
men det är
tvärtom

ja, det är jag, j, fick en glimt, ville passa
på att varna er innan det är försent

3 kommentarer:

  1. Mia Wallace, DÄR snackar vi kvinna i stora doser. Jo, det är värre för man kan egentligen inte sakna något man aldrig har haft eller upplevt. Just nu är det dock uthärdligt men av någon anledning så har det här inte tagit så hårt som jag trodde att det skulle göra. Har kanske börjat bli van av att bli kärlekslämnad och att folk tappar känslorna för mig. Är trots allt femte gången på drygt 2 år det här händer.

    Haha, värst vad vi är lika! Faktiskt. Sådant är alltid roligt. Det är så synd att vi pratar så sällan som vi gör för jag tycker om att prata med dig.

    SvaraRadera
  2. Otur är det kanske, eller så är jag inte en sådan man kan vara kär i. Jag vet faktiskt inte längre utan tror mer på det sistnämnda. Det är jättesvårt att kunna berätta vad man känner för någon, av någon underlig anledning. Egentligen så har man inte så mycket att förlora på det, i värsta fall så är känslorna inte besvarade men det hjälper ju på det viset att man får svar på sina funderingar och svar på sina frågor. Man får veta om det är något man ska atsa på eller inte. Ja, det är sällan jag hittar någon som du! Vad syftar du på med "stilar"? Eller, kan du utveckla det mer så att jag förstår lite bättre?

    SvaraRadera
  3. sv: väggar som presa, knappast. du är fin, du inspirear. att läsa et du skriver, det er mig en vilja att fortsätta skriva jag med.

    jag är nog också en sån, som glider ifrån ämnet. som inte planerar vad som ska skrivas riktigt. det bara kommer. bara blir så.

    trollkarl. magiskt frambesvärjda ord.
    troll. visst har du hört uttrycket "rikt som ett troll"? det är du. rik på förmågan att koppla ihop bokstäver ord meningar.
    det är väldigt fint.

    SvaraRadera