29.11.10

kan du höra tjutet - från ett lok långt borta - i vinden...? (bryt stelfrusna kinder)

nej, nej
det är inte jag
som skriver det du
kan läsa
om du får
några känslor
av dessa ord
är det mina rop
på hjälp, för
jag är inte
synlig för ditt öga
vad är skrift
för dig?

är vad jag undrar
här under ytan
för mig är bokstäver
galler som hindrar
mig från att komma
ut, upp, genom

fönstret där allt är nära
men, ack, så långt ifrån

det är, det är en
spökskrivare inom mig
dimma tät av fukt
häxans gryta som bolmar
får mig att vissna -
lägger grunden för mörk luft
likt blöta kläder som tynger
var nära på att drunkna
nu går jag på isen
spänt, kan inte längre lita
måste vara beredd på
att det spricker igen
annars sjunker jag
troligen som en sten direkt
genom lager av frigolit
gnisslar så man ryser
kommer till en plats med
dialekt man inte förstår
diaboliska figurer som har
diadem med ond symbol
hypnotiserar, gör så
man följer deras
order, jobbar
sig igenom
får diabetes
slutar tåla socker
tvingats äta för mycket
vågor av saltvatten
svämmat över landet

lämna mig ensam och
jag förlorar mig själv
(dreams never end)
både positivt
å negativt menat -
minsta lilla detalj
knappas in
på miniräknaren

med facit i hand
är livet en lakritsstång
seg som en gummislang
men leder ingen
ström, inget annat val än
att ha det mörkt
ingen mening med att
koppla in
instrument - kommer
ändå inget ljud
enda som finns - en lukt
av bensin, sänk
huvudet och spegla dig i
pölen med psykedeliska färger
suga in dina sinnen genom
virvel, gå nedför spiraltrappa
släpp taget om
ledstången
(leder dig
ingen
vart)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar