28.11.10

själ v mor d (döda digsjälvföratt leva)

har en vana att citera mig själv -
det är mina tankar å känslor
som trycker ut böckerna
har en vana att citera mig själv -
blir lätt så när man inte har
någon grund att stå på
har en vana att citera mig själv -
inte tillräckligt gammal för
att kunna känna någon väl än
har en vana att citera mig själv -
vi är en, en har många sidor
sidor är till för att bläddra
vända på stenen, variera,
är långt ifrån klar med
mitt område och dess
historia, har du lust
att vänta, jag måste
få ur mig detta
annars för
mycket tankar
måste avrätta
om vi ska
kunna lätta...

1 kommentar:

  1. Jo, jeg tror kanskje jeg skulle lese bøkene hans. Du har rett om det med ens hjemby, at andre ser den annerledes og det kan være veldig fint å se et sted man er glad i gjennom andres øyne.

    Jeg vil bare sitere deg så du iallefall leser litt av det fine du skriver:

    "är långt ifrån klar med mitt område och dess historia, har du lust att venta, jag måste få mig ur detta"

    Åh, det er så mye sannhet i disse ordene og tenk at de kommer fra deg, og bare deg!

    SvaraRadera