20.11.10

strycktips (sopptipp)

om man tänker på livet
tänker man på döden

livet är en bok med många
sidor, flera kapitel

lämnar bokstäver bakom
så fort man läst dem

säger hej och sedan adjö
under samma sekund

hela tiden i rörelse, bildar
en hög, kommer fälla

bakifrån rasa över oss, medan
vi vandrar på bollen

samtidigt upptäcka att vi inte
kommer någonstans

går i cirklar, såsom planeter
snurrar, borrar, försvinner
ner, in i mörkret
blir yra, spyr ut gaser som
känslorna som binder oss

saknar inte saker
saknar det som varit mitt
för då har det fått
liv och är inte samma sak

2 kommentarer:

  1. mycket bra skrivet!

    SV ; jag tycker så mycket om din kommentar att jag inte vet vad jag ska svara.

    SvaraRadera
  2. ja, jag skriver mycket bättre senare på dygnet. sisådär runt två slaget.
    när allt är tyst och jag är ensam med mina tankar.

    jag är nog din störste beundrare minsann!

    SvaraRadera