21.11.10

nare (bort med jaget)

ställer in siktet på vad som
reflekteras i fönstret
inte vad som finns utanför
korten i handen ändras -
helt plötsligt utfryst
kan omöjligen vinna
stolen vägs, faller stelt bak
framtiden suddas ut, går
tillbaka dit-där man kom från
nu mjukt, lägger sig
bland kuddar, luften går ur

skulle finna fem fel, sortera ut
ta bort det som inte tillhörde natur
varför slog man inte bara sönder fönstret?
spegel utklädd till hav, men helt annan roll -
lurade mig dit, fick mig att se synvilla
trodde att det var min nya villa
mitt nya hem, som jag gick
och tittade runt i när
jag egentligen bara stod stilla och sjönk
djupare in i mitt huvud
rotade fram gamla minnen och drömmar -
fick rädslans rysningar
att strömma - flög igenom jordens bubbla
gick genom väggar
steget genom leran -
känslan av att
man inte längre
var en del av centrum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar