27.11.10

hänger på tork

soluppgång, bombnedslag
skorpa reser sig
vulkan blomstrar
överfylld med färskt innehåll

fors av blod sträcker sig tills
det brett ut sig så långt att
det är så tunt att botten syns
kokar, blindar, smälter in
knäcker koden, tar allting, tar
kontrollen, häller i andra
kryddor än vad som från början
fanns i, tänder 400 watts
lampa, vrider upp volym till fullt
i ett mörkt, knäpptyst rum
byter roller med dag å natt, liv å
död, alla går i evig sömn

utför arbete dynget runt
utan att klaga
utan att umgås
blivit robotar, lyder varje ord

2 kommentarer:

  1. Speciellt, fint.

    "blivit robotar, lyder varje ord"

    och jag känner lite så, och känner lite igen mig i allt du skriver. Du skriver annorlunda, annorlunda som är galet bra.

    SvaraRadera
  2. Vel, jeg syns du burde lese dem igjen og igjen, for det er fine fine tekster, virkelig. Men så er man jo sin egen verste kritiker, så jeg forstår hva du mener.
    Men takk for at du vil følge meg, så glad jeg blir av å vite det. Og takk for fine ord.
    Jeg liker tanken på at det er hjertet og hjernen som skriver sammen, forresten.

    SvaraRadera