29.11.10

jag bor i dimma, kom med din dammvippa (vip)

kan komma närmare dig
än vad jag kan med min spegel

gillar inte mig

hinner imma igen
innan den sett
mig i ögonen och
hoppat in, fått
bli linsen och tolka
min värld inom

på sitt sätt

men, nej
den bildar en sköljd
skapar en återvändsgränd
där jag går in och får
huvudvärk

du är dess motsatts,
kan du hjälpa
mig soppa, ställa allt
i sin ordning?

jag behöver någon som
kan göra så min
världsbild slår igenom

vi verkar klicka
eftersom du ännu
inte har tittat
bort eller blinkat

det är öppet hus
stig på, kaffet
rinner just
nu ner -

jag gurglar
väntar på
att få

spotta ut, men
bara om det
finns något
att byta ut

med och se
där - där
är ju du

1 kommentar:

  1. "jag behöver någon som
    kan göra så min
    världsbild slår igenom
    "
    Åh, dog nog lite bland just de där orden.
    Det är sådana ord som liksom dröjer sig, fastnar.

    SvaraRadera