21.11.10

sv år få n gad (for ma)

havet är stjärnhimmeln under dagen
flirtar, lockar, öppnar dörren
släpper in till ett party
älskar när en
svag, ljummen stråle
rinner längs kroppen, känns
inte som om den är där, samtidigt som
den är, mjukar upp
kroppen med
värme, smälter in
blir ett, fylls
upp, hittar åter hem

och anden borta från kroppen
det enda man kan se är... kroppen
ögonen avstängda, öppna, fast
inte öppna - finns ingen glöd i dem

rädsla är vilja, brukar jag tänka
är mer rädd för havet
än för till exempel natten
skrattet blir som när
man kastar macka - studsar
bara ifrån - en utmaning att
anta - försöka bryta
kod, istället för att hon
ska kunna ta över mig bortom min

kontroll
behålla min roll
är en konst
påverkas av allt
möjligt vart
man än går - får
sätta signatur -
forma med egna
händer, så
man inte tas ifrån
främling i sin
egna kropp

5 kommentarer:

  1. Svar: Tack tack tack. Du skriver väldigt fint.

    SvaraRadera
  2. sv: Så jäkla bra!

    Din blogg är fantastisk och nu blev jag riktigt lycklig!

    SvaraRadera
  3. ja, det har du ju, gullig kommentar. du skriver själv väldigt bra.

    SvaraRadera
  4. Oh..
    Jag älskar ditt sätt att behandla ord.
    Får små rysningar längs med handryggen
    av den här texten.


    sv: Tack så mycket (:
    Svackor är dumma. Det var länge sedan jag
    hade någon, och jag hoppas den inte är så
    djup den här gången.

    Det är svårt att ta sig ur vissa av de där svackorna. Hela min högstadietid var en svacka, och större delen av mitt första år på gymnasiet. Men, tillslut så! Och jag brukar tänka att svackorna betalas tillbaka genom att man får det suveränt någon annan gång i livet istället.
    (:

    SvaraRadera