15.2.10

Alla ligger vi ned
När vi står
Jag sätter mig
Alltid
Upp
För att resa iväg
Raket, Raket
Rymden är en sjö
Jag fiskar till solnedgången
Jag får planeter som
Sommaren
Våren
Hösten och
Vintern
Jag samlar dem alla till en
Framtida middag
Jag samlar dem alla till
Dagen då allt
Krockar
Jag samlar dem tills allt som snurrar
Byter håll
Jag vill prova på en ny roll
Rymden är så stor
Jag vill dyka längre ned
Jag vill möta nya planeter och
Bo där en tid
Jag går i moll
Jag har ångest
Jag kommer inte att hinna med allt
Allt
Allt
Allt
Som jag vill
Släng mig i väggen för att komma igenom
Till en annan sida
Av längre levnad
Sådant finns inte i sjön
Vad jag vet
Jag kanske får fiska över en natt
Det kanske är andra händelser då
Vem vet
Vem vet
Jag tror att jag ska sitta här och
Se
Känna
Och bara låta allt
För en stund
Vara ifred

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar