26.2.10

Jag hoppas att mina reflexer gör
Så att jag hoppar
Innan jag är beredd
Jag hoppas att mina kläder krymper
Innan jag faller ner i jorden igen
Jag hoppas att mitt skelett är lika
Vitt som brett
Jag hoppas att tiden läcker ut
Och böjer sig som vattnet som forsar
Från en hink
Och får ryggskott
För en minut
Det är först då jag kan se allt som jag missar
När jag blundar
Det är först då jag kan
Utvecklas som en eld
Utvecklas som en blomma blomstrar och
Hittar sin färg
Ge mig en minut
För att hitta mitt tempo
Ge mig en minut
För att tappa all gammal luft
Ge mig en minut
För att göra det som jag är rädd
För
För att göra det som jag vill så mycket
Så att jag är rädd för att göra det
Jag hoppas att mina reflexer gör
Så att jag hoppar
Innan jag är beredd
Jag hoppas att jag hinner att
Hoppa över vågen
Som vill förstöra mitt hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar