14.2.10

Godmorgon
Herr miss-miss-tag
Din frisyr är lika kort
Som min
Godmorgon
Herr miss-miss-tag
Din frisyr är lika kort
Som min
Det kanske är bäst att
Raka av allt som vi har och börja om
Innan allt är över
Oss
Det kanske är bäst att
Raka av allt som vi har och börja om
Innan allt är över
Oss
Vi har snubblat på självklara rötter
Vi har gått onödiga vägar
Nu ser vi hur vi kunde ha gjort
Kasta hit saxen så att jag kan förblöda
Varför skulle man vilja mörda
Någon annan än sig själv
När det bara är du som blandar ditt livs färg
Så kasta hit burken med svart
Gå på begravning med ett glatt skratt och
Väx ut igen
Sov-ov-ow på en ny säng

Godkväll
Herr avrätt-rättningsrad
Ni har likadana kläder som
Jag
Godkväll
Herr avrätt-rättningsrad
Ni har likadana kläder som
Jag
Jag har ridit zebran från savannen in till staden
Det var inte meningen
Jag lovar att det endast var några ord
Jag har ridit zebran från savannen in till staden
Det var inte meningen
Jag lovar att det inte var påtänkt alls
Kom här
Kom här
Bjud upp mig på dans
Snurra mitt liv
Släng mig sick-sack
Mellan dina ben
Jag vill börja om igen
Kan vi göra ett barn med min själ i
Fungerar det för dig
Även om jag
Egentligen inte
Har levt ett dugg hårt stycke
Så skulle jag vilja byta ut min jycke och hans hem
Jag vill inte ha ett koppel runt min hals
Jag vill inte bara ha ett täcke som skydd för nattens vals

Kom i-i-i-igen ta min hand
Famna mig
Jag fryser
Min nacke är bar
Värm den med ett skott
Som om du singlade slant för att få mig
Betald

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar