22.2.10

Någonstans
Vid molnen
Befann jag mig
När jag gick och
Lade mig
När jag var trött
Tidigare hade det alltid
Varit så att jag hade
Struntat i tröttheten
Gått över gränsen
Samlat på tankar och idéer
För att sedan
Lägga mig pigg och hungrig
Lägga mig för att jag var tvungen
Om jag ville kunna komma upp till
Morgonen
Så att jag inte skulle missa några lektioner

Någonstans
Vid molnen
Kommer jag
Att befinna mig
Snart
Jag kommer att lägga
Mig ner för att
Finnas kvar
Då jag vill lära mig mer
Om vem jag är
Jag vill lära mig från naturen
Då den var först med det
Jag vill vakna med solen
Då den står över alla
Med kärlek till trädens rötter
Den kräver vilja som vätska
Den trycker ut allt du har
För att du ska bli större
Än din far
Som vann medaljer i bad
Men senare gav upp då
Krafterna tog slut
Han vilade för lite
Emellan passen
Sägs det
Han vilade för lite
Gick ner för sent så
Att han aldrig längre fick se
Solen igen
Utan han var då kvar bland moln
Vilka han inte kunde se igenom
Han var fast i ett rum som
Bommade igen relationen med
Din mor
Du blev två
Dag och natt
Himmel och jord
Någon som inte är
Som alla andra
Så olik så att du vet att det du vill
Är gjort för dig
Men se upp
Ta vara på din tid
Ta inget för givet utan
Sov nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar