21.2.10

Tiden flyger förbi och
Jag sitter här
Som vanligt
Jag önskar att jag kunde
Tro på något större
Jag önskar att det fanns något här
Som gjorde att jag glömde
Mig själv ett tag
Som är min tid
Min kropp är vad jag är
Jag skulle vilja flyga bort med min andedräkt
För att se och bekräfta att
Det lugna är mycket vildare

Tiden flyger förbi men
Det är först nu
Jag bryr mig
Jag önskar att jag kunde
Strunta i det
Men som vanligt så är det så att
När man lägger märke till något stort
Så går det inte att lägga ögonen ifrån
Även om jag bara vill blunda och
Föras bort till en strand där
Solstrålarna är vågorna som flyter in
Och himmelen är havet som dyker lika djupt
Som din älskares ögonfärg
Hon har en sådan färg på ögonen som är så lugn
Men när man kommer in så märker man att
Det lugna är mycket vildare
Det lugna är mycket djupare
Jag skulle kunna drunkna
Innan jag hann simma upp för att minnas
Vad jag skulle göra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar