21.2.10

Jag i dig
Fru kyla
Jag i dig
Vi stannar
I denna gruva
Av diamanter
Som skiner som is

Jag i dig
Jag känner mig inte
Riktigt bra
Jag i dig
Det hela sätter
Regler som bommar
I min värld

Jag i dig
Du säger åt mig
Att svälja nyckeln
Som kan dela oss
Jag i dig
För första gången
Tvekar jag och
Undrar vad
Du egentligen vill
Med mig

Jag i dig
Jag går ut ur gruvan
Och slår sönder dig
Jag i dig
Snart är vi två
Eller åtminstone färre
Du står bredvid mig och
Smälter
Strålkastaren på mig
Är det polisen eller är
Livet en cirkus
Strålkastaren på mig
Solen säger att
Erfarenhet är byggstenarna
Runt dörren

Du simmar in i gruvan igen
Du lägger dig och är
Som en vattenpöl
Bara kan vara
Du vill att folk speglar sig
Så att du kan hoppa in och
Spela in ny roll i vardagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar