26.2.10

Steg
Lika djupa som
Den färska leran

Steg
Lika sugna som
Den färska leran

Steg
Lika beroenden som
Den färska leran
Kramar fast
I en sak
Som stegen
Vänder sin klack
För att gå dit
Där de är vana
Steg
I mitt hjärta
Gått i en snabb takt
Först nu
Då det börjar sakta ner
De känner
Värmens vågor som talar

Steg
Lika platta som
De gamla gatorna

Steg
Lika utslitna som
De gamla gatorna

Steg
Lika oberedda som
De gamla gatorna
Fastän
Erfarenhet av ett liv
Med samma sak
Från dag till dag
Plötsligt kommer något
Som sätter stopp
Öppnar ett nytt
Aldrig tidigare känt
Tryck
Slår
Slår
Så hårt
Att det spräcker öronen
Som stortån gör hål i
Skon
Som en bil bromsar
För hårt
Nya ljudvägar
Bortom denna värld
Nya platser av
Annan luft
Öppna fönster och
Se upp
Se upp på havet som är
Över all smuts
Se ner på all smuts som är
Över bagaget
Med guld

2 kommentarer:

  1. nej det är du som skriver bra. helt fantastiskt. har läst igenom mer på din blogg och du är verkligen duktigduktigduktig.
    men tack så mycket. åh tråkigt att du inte kommer in på min blogg. vad konstigt egentligen. men åh, dumt ju!

    SvaraRadera
  2. Jag blir alltid lika förvånad när någon säger/skriver sådant - till mig, av alla. Vi är bra båda två, om det ska vara så. Jo, det är ju himlans tråkigt, vet inte varför jag inte kan komma in på just "blogg.se"-bloggar, när jag kan komma in på andra sidor [och bloggar]. Kan man tacka för mycket? Jag vet inte, jag bryr mig inte: Tack igen.

    SvaraRadera