21.2.10

Vänta, Vänta!
Glöm inte att lämna
Kläderna här
Jag hoppas att du inte
Duschade innan du
Beslutade din väg
Jag hoppas att du har
Kvar all smuts som du
Har tagit på dig av
Alla tidigare vägar
Som har lätt fel
Jag nämner detta eftersom
Allt kommer att regna ner
Och rena din kropp
På smuts som sår
Detta händer bara om både
Du och vägen
Känner och vet att detta är
Rätt

Vänta, Vänta!
Du har väl inte ätit något?
Det är i sådana fall tur det
Om du ska kunna bli hel och
Utochin
Måste du vara halv och
Ytlig
Annars kan inte solen
Skrapa fram någon vinst
Men vad dum jag är
Du borde ju redan ha koll på
Det här
Du som har tagit så många beslut
Som har varit så fel
Du borde vara extra säker nu
Då du vet vad som kännetecknar
Kombinationen vilja med lycka
Vill du mer än vad du tycker att det
Är roligt
Då kanske det inte riktigt är värt det
Men fortsätt ett tag till för att förstå
Vad som fick dig att göra så
Välja sporten
Och gå på tåget utan någon destination
Livet är ett spel med många rutor
Rutor som miljöer
Miljöer som sporter
Sporter som yrken
Frågan är bara den
Vad du gillar för skor och om du alls
Bryr dig om smycken

Se så
Gå nu
För det verkar som om du har
Bestämt dig
Trots allt
Gå utför berget och fall ner
Jag önskar dig all lycka och
Hoppas att du överlever
Om du gör
Hör då av dig här
Senast imorgon
Då världen bara har en framtid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar