23.2.10

Av svartvita
Hollywoodrullar
Sniffar jag fina
Lögner
Det är vitt pulver
Som krossade
Drömmar i
Kina och Ryssland
Barn
Åh
Ni kära
Barn
Vill ni leva?
Gör det ni vill
Jag som
Förälder ska inte
Tvinga på er
Mina önskningar
Som jag aldrig
Fick i
Uppfyllelse
Jag ska inte vara
Bitter och ta på
Dessa kläder på er
Nej
Åh nej
Jag ska istället stötta
För att få andra ögon
Att se
Med

Av svartvita
Hollywoodrullar
Sniffar jag fina
Lögner
Det är vitt pulver
Som krossade
Barndom i
Kina och Ryssland
Barn
Åh
Ni kära
Barn
Vill ni leva?
Gör det ni vill
För att utvecklas inom
Personlighet och kropp
Hur lång kommer du bli?
Kommer du kanske att
Vara tjock
För att du älskar kakor
Och vill prova varenda en
Så att du kan få
Åtminstone
En lock
I ditt hår
För jag förstår
Jag förstår
Du vill inte vara lika rak och
Tvär
Som jag
Jag förstår att du inte vill
Jag förstår att du vill vara
Så snäll och glad att du
Hjälper alla andra som
Tappat vantar och
Böjer dig ner för att
Ta upp
Innan den drabbade
Ens hinner reagera på
Vad den har tappat
Jag som
Förälder ska inte
Tvinga på er
Mina teatermasker
Från förr
Gör nya
Om ni vill prova på
Att knacka på
Pjäsernas dörr
Livet inom har
Karaktärer som ingen
Kan tro
Förrän de har sett alla
Tarmar
Vilken röra och
Spaghetti igen
Jag hade hoppats på ris
Så att jag kunde
Få allt
Delat var för sig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar