23.2.10

Det var länge sedan
Jag läste
Det var länge sedan
Jag tänkte klart
Det var länge sedan
Jag läste om
Epoker och
Landskap
Jag känner att det
Är dags att ta tag i
Mina pengar och
Ge dem till de
Som kan ge mig en biljett
För det var
Länge sedan nu
Allt känns så långt bort
Jag behöver en resa för att
Kunna resa mig upp igen

Det var länge sedan
Jag läste
Jag tar mig aldrig den tid
Som det kräver
Men det beror förstås på
Längd och svårighetsnivå
Om man vill eller ej
Just nu
Just idag så känner jag att
Det krävs att gå igenom
Träsken av ovilja för att
Komma över till ännu en
Erfarenhet
Som kan lära hur man hittar
Genvägar
Annars
Om man aldrig lyfter en sida
Igen
Då är man kvar i samma rum
Och befinner sig i samma tid
Period
Jag vill resa framåt
Jag vill lära mig att gå
Så jag sträcker mig nu efter boken
Som säger hur man gör det
Utan någon tråd
Fast i axlarna
Jag vill veta själv
Så jag klipper av dem
Och tackar
För denna tid
Även om det inte gav
Någonting
Mer än att det var
Ett misstag som jag aldrig
Tänker göra igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar