21.2.10

Det som inte görs
Droppar ner
Droppar ner i
Träsket
Det som görs
Följer med
Följer med
Den klara älven
Jag känner att jag måste göra allt
För att kunna känna mig bra
Jag känner att jag måste göra allt
För att finnas kvar och vara som jag
Är
Men
Samtidigt så vill jag inte
Ligga under någon press
Jag vill inte tvingas till att trycka ut
All blod och svett
Jag vill göra det jag vill
Med allt jag har
Istället för att göra något
Med obehag
Ta
Ta med
Din känsel innan du drar igen
Dörren till din affär
Skicka sedan ett brev
Jag vill veta hur det känns att
Leva utanför
Där man blandar
Svart med vitt
Och kryddar såren tills de skriker vilt
Öppna själen för att springa i djungeln
Bortom livet
Öppna själen för att springa utanför
Världens gränser
Då kommer det aldrig att finnas någon vätska
Som säger till
Då kommer det aldrig att finnas något
Rätt och fel
Då kommer det aldrig att finnas något som är
Mer givande än det du ger
Rymden är bara till för en
För det finns så många fler
Utrymmen att flytta till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar