18.2.10

Jag är en efterlyst man
Jag klippte mig igår för att andra
Inte skulle märka mig när jag
Gick över gränser
De skulle inte märka mig när
Jag inte hade gjort som de sade
Jag är en efterlyst man
Min kopp i samhället är tömd
Alla är efter mig
De vill torka ut mig för det som jag glömt
En lag
En lag
En ojämn lag
Det är som en grusväg
Stämmer inte helt
Fasligt läte och jävligt obekvämt
En lag
Struntar i de fattiga
Struntar i de som inte har mat
Struntar i att de också ska ha det bra
De gör det bara värre när de kommer och slår ned
De gör det bara värre när de struntar i deras fel
Och tänker att det är rätt
Jag är en efterlyst man
För att jag ger pengar till dem
En efterlyst man
För att jag vill vara snäll
De säger
Är du man eller rädd
Ska vi slå dig till sängs
Ska vi byta ögon
Vill du se
Vill du se
De bryter lagar
De ska arbeta för oss
De kan inte bara lägga av
Se
Se här
Det fattas en kloss
Allt kommer att rasa över oss
Om de inte gör något
Något
Jag svarade
Skyll dig själv
Kära du
Skyll dig själv
Om du så gärna vill göra något
Gör det själv
Du har gett din värld till andra
Som inte vill ha den
De kommer att krossa genom att
Gå över
De kommer att strunta i dig
När du blöder
De vinner
Vinner över dig genom att strunta i
Vad som sägs
För de vet
De vet att
Det
Är fel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar