24.2.10

Jag blir galen som
Vatten kokar
Finns det något
Att göra
Finns det något
Att göra
Allt svämmar över
Jag kan känna
Intryck från andra
Jag kan känna
Hur blodet andas
Är uppmärksamhet
Alltid detsamma
För mig
Bryr jag mig
Om någon säger
Nej
Bryr jag mig
Om någon tycker att
Jag inte är mig själv
Kanske
Ibland
Hur ska man undgå
Lögner
Hur ska man orka att
Hela tiden
Simma ifrån
Strömmar
Jag vill varken vara
Krill eller blåval
Jag vill kunna simma upp
Och ta andetag
För världen blir
Bara blötare och blötare
Jag vill spricka bubblan och
Fara till rymden
Jag vill riskera allt men inte
Blir lösare utan mer
Fasthållen till det egna
Rummet
Jag vill slita min kostym av skin
Itur
Jag vill resa över sundet och
Krossa dess mur
För att föras upp till stranden
Och ta upp en telefonlur
Och låta själen flyga genom örat
Till tråden
Som stickar ihop alla individuella
Mål, råd och hål
Till en boll
Som ska sväva ute i rymden utan
Kontroll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar