19.2.10

Steppskorna gör så att mina nerver
Förblöder
En ådra som pulserar som en klocka
Slår
En rytm som jag vill dansa till
Även om jag inte orkar
Jag vill springa för känslornas värde
Jag vill inte springa för att jag blir jagad av någon
Som jag inte känner
För jag känner inget för honom henne dem
Jag kommer först känna något om denne slår ner mig
För då
För då
Delar vi blod
Knogen är den som knyter fingrarna om pennan
Skriver historier om att lämna eller att komma
Bli flera
Slå fast pusselbitar
Spika fast alla i varandra
För alla är magneter till livet
Livet som är runt av klot till
Jord och klockor
Allt har sin tid
Frågan är bara när det kommer
Inget är riktigt värt väntan
Gör det du måste
På direkten
För att vara säker att du rostar
Båda kinderna
Tillräckligt
Så att släkten blir jämställd av
Älskande värme som sätter sig
I magen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar