19.2.10

Slalom nedför backen
Ja
Slag om medaljer de vill ha
Fart
Nationer och dess folk är
Löjliga när det gäller sport
Jag åker slalom på riktigt
Istället
Jag rundar konor om dagarna
Möter förändringar som jag
Inte alltid
Tycker är bra
Men jag lever och det är det
Som jag begär
För stunden
Imorgon kanske jag vill dö
Men imorgon är ännu inte kommen
Så jag vet inte och
Jag bryr mig inte
Endast
Endast
Skiter jag i ett dass och det är nuet
Jag spolar när jag är klar med dagen
Men ibland går allt så fort så att jag glömmer
Och då får jag ett sådant tryck så att nästa dag då
Börjar dagen med att gå i sömnen
Déjà vu
När jag vaknar
Jag har redan gått igenom denna dag
Men
Men
Jag måste genomgå allt igen
Det finns inget annat att göra
Slalom gör allt till en enda stor jordnära röra
Ibland har jag lust att flyga som fåglarna på vintern
Jag vill ta semester och träffa någon med glimten till
Ögon
Då vet man att hon har en diamant till hjärta
Vardag bör inte utnyttjas så
Vi borde egentligen springa ifrån
Vi borde göra något nytt
Något eget
Istället för att gå till jobbet och spela de gamla spelen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar