14.2.10

Jag sitter här
Ensam
Jag sitter här
På stolen
Jag sitter här
Och lyssnar på musik
Jag sitter här
Och äter mörk choklad
Jag sitter här
Och dricker
Jag sitter här
Och sköljer
Och sköljer
Bort allt som har
Varit
Sköljer för nytt
Utrymme till de
Nyinköpta
Begagnade
Möblerna
Sätta mig där
På en utvald
Efter en dag och
Pusta ut
Som ett
Stön av tufft
Arbete
Av att lyfta
Skrot
Lyfta livet i
Motvind
Lyfta livet
Bort från sin rot
Kasta alla kasten som du
Känner att du behöver
För att få in
Skärpa och fokus
Ta kort på de med korta fötter
De som har små fötter men ändå
Kan gå

Jävligt långt
Lär dig från dem genom att se hur de
Går
Inga onödiga svängar
Rakt fram
För att hitta fram
Långt ner för att kunna komma upp
Sitta där men ändå resa iväg
Som jag gör
Jag sitter här
Ensam
Jag sitter här
På stolen
Eller rättare sagt pallen
Som jag snurrar
Snurrar med
För att falla oberedd
För att kunna flyga bort
Jag sitter här
Och lyssnar på musik
Mystiken i grottan som är
Dropparna som är som klockorna
Utan tider att passa
Dropparna passar mig bollar av
Droppar
Jag sitter här
Och dricker
Jag sitter här
Och äter mörk choklad
Som stenar
Jag vill tyngda min levnad
För jordnära för att veta eller tro
På en gud som vet hur man mår
Genom öppna ord
Jag sitter här
Och sköljer
Och sköljer
Bort allt som har
Varit
Sköljer för nytt
Utrymme till de
Nyinköpta
Begagnade
Möblerna
Sätta sig där
Sätta sig där
Och se på, se på
Sin nya värld

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar