8.2.10

Det dunstade ner
Ett brev
Under middagen
Jag läste det
Uttryckslöst
Det stod att
Mr Jones fästmö
Var död
Men vem var och
Är han
Tänkte jag
Medan jag åt upp
Resten av maten
Innan allt hann att
Kallna
Som ett lands
Förfallna valuta
Stod alla
Utanför mitt fönster
Jag levde
I England på den tiden
Och alla skrek i
Olika
Oförstående accenter
Jag gick ut
Till pressen
Sade att jag hade fått
Ett brev som
Kunde tala om resten
För många invandrare
Eller vad säger ni
Ska jag åka tillbaka
Där jag kom ifrån
Det som ni kallar mitt hem
Men
Mina kära vänner
Jag står i dem
Mina skor är mina båtar
Och en sjöman är vad jag är
En pirat som plundrar andra
Skepp
Gjorda på träd
Drar i rötterna för att så in
Erfarenhet i min själ
De säger att jag ska
Sluta bryta ben
För mig själv
Medan
Alla ådror
Pulseras
Nedför berg och
Utgör skall som
Vargen hälsar alla jagande män
Att skaffa sig ett liv istället för
Att skjuta de som redan har ett
Eget sätt som inte utgår ifrån
Samma gamla
Domino-koncept
Fäll alla för att få rätt
Fäll alla för att få rätt
Fäll alla för att få rätt
Det är så fel
Att jag täcker andras öron
Med en flödande bäck
Visar vägen för det som ni
Säger vara
Individens skräck
Klara sig själv
När det egentligen är en
Automatväxlad bil med däck
Som svänger efter dina tankars
Fläkt
Kylar ner det som
Är hett
Hos andra
Knäcker det som
Är byggt för att
Klara och hindra
Varenda sanna
Men
Så kallade
Onda tanke
Från att vandra
Från den ena
Till den andra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar