14.2.10

Kära nån
För jag har inte någon
Och ger därför kärlek till
Alla
Möjliga
Vitt ljus från himmelen
Jag vill inte bo fastbunden
I molnen
För jag vill se
Vägen som är lika tunn
Som tråden
Jag vill spela livets kort
Lika riskfyllt som jag gör
På gitarren
Låt allt bära eller brista
Låt strängen spela
De vackraste sånger eller
Få den att piska
Mitt ansikten
Mina ögon
Spätta hinnan jag vill se bortom
Alla gröna strån
Jag vill för en gångs skull se
Ärlighetens mun och inte bara
Svarta hål till lögner
Svarta hål till drömmar
Jag har ett lasso
Jag kastar det på karlarna i mig
De som är
De som är för
Barnsliga
De som inte vill vara raka
De som inte vill spela fullt ut
Utan ger upp precis vid slutet
Jag har dem i mitt lasso
Jag rider med dem till en hage
Jag ska bura in dem i min mage
Där de ska smältas som de skulle brinna upp
I helvetet
De ska kunna se igenom molnen när det krävs
De ska kunna hålla kvar i viljan när de gräver
Det är många steg på trappan
Varje är stort för individen men
Litet för människan
Vad spelar det för roll hos mig
Tänker jag
Det jag känner för första gången hade jag inte kunnat
Tänka mig
Hur det hade kunnat känna
Så bura in dem
Bura in dem
Jag vill känna hur det är att lämna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar