7.2.10

Bunden till bergen
Säg mig
Är jag av den
Rätta färgen
Klarar jag mig
I längden
Eller kommer ni
Att hugga ner
Mig
Och låta mig falla
I sängen
Bara för att jag
Sitter för löst
Om ni ska gå
På min familj
Fråga först

För vem
Regnar som
Laviner
Vem kastar
En ort fylld
Med sand
Kor som står
I korn
Badar i
Mord
Ingen
Kan hoppas att
Du menar som du
Säger
Men alla kan höra
Att du väljer ord
Som målaren väljer
Färger
Som naturen reagerar
På samhällen
För vem är
Bunden till
Till sunden
Mellan nationer och
Anonyma öar
Vem gräver upp de
Döda
För att väcka minnen
Som ännu en gång
Blir blöta

Bunden till kusten
Säg mig
Får jag åka med dig
Kusken
Får jag segla över musten
Och se allt som händer
Kan jag få tänka som
Hästen jobbar
Jag vill känna
Hjulen
Som snurrar över jorden
Som alla
Stormar
Jag vill se
Alla gångar av fusk
Täckas med buskar
Av bär
Som säger till att detta är
Sista gången du
Komma ångra
Dig
Dig har vi i våran
Vägs paragraf
Du går här
Varje dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar