14.2.10

En man blir påkörd i en korsning
Alla tror att han är av guds sände och
Badar honom i rödvin
De säger
"Hur är det fatt?"
Han svarar med
"Det fattades en svart katt"
Utan skråma i rösten
Endast depression
"Vad menar du?"
Säger de andra
I kör
Förbluffat
Då de trodde att han var på väg att
Föras till en säker död
Han svarar
Hastigt
Han visste att de skulle undra
"Det krävs lycka för att dö
Det krävs lycka för att ladda ur
Det är inte så att en svart katt
Som går
Över en väg
Tillför olycka i min värld
Nej, nej
Jag älskar katter
Det gör jag
Och det är så att jag inte längre ser
Några djur
Några fina djur
Alla undviker mig eller så är de
Helt enkelt borta
Vad ska jag göra
Mina vänner
Vad ska jag göra
Jag kommer att lida på denna planet
För evigt
Jag säger inte att ni ska
Döda mig

Kommer jag ändå att vara kvar
I denna kvävande luft
Snälla, Snälla
Ge mig bara en katt och låt mig
Sedan vara
För att hitta tillbaka till mitt fordons ratt
Ge mig en mus och jag kommer
Jaga en skatt
Som inte finns
Endast en illusion
Som kommer göra alla mina sinnen matta
Ge mig en katt
För att få mig att skratta
Då jag kommer att veta
Då jag kommer att veta
Att allt som jag vill
Allt som jag vill kan
Kan nappa
Som fiskarna
Jag kunde äta i lugn och ro
Ge mig det och ni kan få
Allt som ni ber mig om
Likt er
Mor
Fick er
Av eran
Far
Som
Dock
Senare
Gav sig
Av"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar