13.2.11

gerättförstaintryck

börja visa framfötterna och samtidigt ge
dem ett handslag - min handflata
mot deras, ge dem det innersta, komma nära
mitt blod direkt, se vilka vägar det
ta så de veta att jag inte dribblar med dem,
de få kunskap om hur jag var, medan
jag blir till den jag ska, de se till så det inte är
något misstag - bränna gummi redan
i start, slita bort plåster och visa såret som
är ett öga av lust och vilja att nå till
målet - skrapa ytan, leva på djupet, men
samtidigt vara hög, hitta sig själv
som egentligen, hela tiden, varit framför

vi är separerade - tillsammans är vi hela,
alla bär vi på varsin sida
och kan därför vara svåra att förstå sig på
om man bara är den man
blivit tilldelad - precis som glädje mot ilska
__________________________________________________
har inte ätit någonting ännu även om jag tror att det är så
att om man äter frukost så aktiverar man magen
och eftersom man kanske inte äter så mycket, vänjer man
den vid mer, tills själva huvudrätten kommer
senare, väcker alla från festen igår natt, får dem att städa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar