14.2.11

pricken över i:t (spolknapp)

vissa flickor som bor överallt
bortsett från u-länder,
verkar vilja ha det som de som
bor i u-länder - svälter
ihjäl sig för att de inte är nöjda
med sina kroppar, tror
att de då ska bli snygga, men jag
vill ha lite att greppa, inte för att
hålla fast, utan för att
förstå att det är på riktigt och
när de är så väldans
smala känns det också som att
det de visar, deras
utseende, är allt som de har,

finns inget mer att hitta - fåglarna är stenar,
ruvar inte på något levande,
bara kristaller som, visst, kan ge pengar,
men i slutändan har det minst värde
av allt då det inte är levande och inte kan
frambringa äkta känslor, så
snälla - gå inte i fällan, de är som glastallrikar -

kan tyckas vara väldigt vackra och lika viktiga
som luft, vilka de nästintill är
lika genomskinliga som, men - det är
även som att värma en glastallrik i
mikron - går av, spricker, efter någon
sekund, ibland minut om man
har tur, klarar inte av värme från någon annan,

kan inte ta emot något positivt sagt om dem
då de inte tror att man menar
det och därför blir de bara ännu mer
deprimerade, hyn blir allt mer grå
på grund av brist av vitaminer och de
tar steg närmare skuggorna för
var dag som går och jag tänker säga 'förlåt'

men det var inte mitt fel, då mitt agerande
endast var av gott, så jag hindrar mig själv
och låter dem svälta innan de äter upp mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar