27.2.11

no takes (just let it roll)

you're poetry in motion, too lustrous for the camera
but delicate enough to get stucked in my mind,
not weak in any sense, but still so I can take you in, as
neutral it gets - no machine stands in your way

and, well, if it did, you would totally outshine them

you're poetry in motion, i'm always behind, your roots
are from way back, are able to reach far without
trying - you have the experience and memory like no
one else which makes you gain all the colours

and with them you live something more then just life

2 kommentarer:

  1. tycker om. och att du skriver på engelska också. duktiga du. (säg inte emot :) jag tycker verkligen det)

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Jag skriver vad som faller mig in, och det får bli som det blir. Jag gillar nog egentligen mest att skriva små händelser/berättelser/konversationer.

    Jag vet inte om jag kan säga att jag lever för musik, men det har en otroligt stor betydelse i mitt liv (även om jag inte är kunnig i det). Jag är själv inte så bra på att hitta ny musik, men tar gärna tips från andra. Du får gärna tipsa mig om du vill.
    Musik imponerar mig.
    Jag tror att jag egentligen mest lyssnar, och stänger in mig i musiken när jag väl hittat något som jag tycker är bra och då blir jag lätt insnöad och lyssnar på den/de länge. Jag lyssnar när jag skriver (jag tror mina olika musikperioder påverkar mitt sätt att skriva och vad jag skriver om. Men mest påverkad blir jag av det som händer runt mig).

    Oj, jag tycker det är en himla fin bild. Eller tanke, idé. Verkligen, om jag fått rätt bild i huvudet. Jag tolkar det lite som att det finns mycket mer bakom det man ser. Under, och dolt.

    SvaraRadera