16.2.11

till vilken nytta?

fick brev från rekryteringsmyndigheten som sade
att jag var skyldig att lämna över uppgifter om
mig själv, annars skulle tvingas böta -
jag tyckte och tycker än, även om jag nu har gjort det,
att det är väldigt konstigt, deras skäl
var om sverige skulle komma i krig och skulle
behöva mer soldater, men jag ser det inte som
något troligt för de närmaste två åren
som detta gäller och att det sedan är något som man
'måste' känns mer bisarrt då man inte
ens måste leva, utan kan göra självmord om
man inte skulle vilja vara kvar här, eller liknande

förbereder sig för krig, även fast de vet
att om neutralitet behålls så kommer
inte mycket hända, om man ska referera
tillbaka till historien - det hänger mer
på andra länder och sedan när blev krig
den bästa lösningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar