20.1.11

minor utan laddning

är rädd för att få slut på ord, för eftersom jag
'redan' inte ser någon mening, vad ska jag se då?

just nu är min värld ett moln genomskjutet av
solstrålar, en död själ i en frisk kropp, vilsen,

ett splittrat barn - ren ytligt men skadad inom -

nöten har ett skal, men inget innehåll, golvet det
knakar, men ingen vaknar, ingen öppnar, de vet

att det är jag som väntar och tysta frågor får
tysta svar, går ingen på nerv, utan drar endast

fingret i sand, vilket efter ett ögonblick blåser

bort - utgör ingen annan hands gångar, når
ingen, kan inte skaka om värld, även om det

tysta och osynliga får vissa att tappa kontroll -
deras mask dras bort, deras riktiga jag visas -
så gäller det inte alla, speciellt inte de jag vill åt -
de säkra, de med bra jord, de som växer och inte
skäms över att visa alla färger då allt är så
perfekt att de får makten att styra en hel värld
på sitt sätt och tycker att alla andras åsikter
inte betyder någonting och därför ignorerar
så de får mindre hinder, eller ja, inga alls...

1 kommentar:

  1. sv: åh, tack

    "är rädd för att få slut på ord, för eftersom jag
    'redan' inte ser någon mening, vad ska jag se då?"
    så rätt, träffar så rätt. hela texten, men kanske mest de två raderna.

    SvaraRadera