30.1.11

a////aaaa//a/a//a////

livet
dödar
jag är

dödlig
ni är
alla
döende
...
så vad är meningen med allt?
vad man än gör försvinner man
förr eller senare
spelar det någon roll hur lång
tid det tar, i slutet kanske man
bara lider mera (?)

det bästa man kan göra är att
ta vara på dagen, leva ut av all
kraft man har,
uppleva så man kan störta med
en sådan fart att man inte bara
begravs, utan

också når världens kärnan vilken
brinner, men inte bränner som
i att förstöra,
utan bränner skivor och delar
med sig av sin filosofi att bli en
del av luften
skapa atmosfären som forma ett
nytt spår med bättre melodi, med
bättre förklaring för vad vi ska göra
mer än att bara vara tills vi
dör

3 kommentarer:

  1. Påverka. Jag tänker att man ska påverka innan man död, eller för mig är det så i alla fall. För mig är meningen att påverka, det behöver inte vara andra jag ska påverka och göra skillnad för, utan för något bara. Påverka tills man död.
    Men för mig är ju det även att ta vara på dagen som du säger. jag tar bäst vara på dagen genom att ändra och genomföra. Skriva.

    SvaraRadera
  2. sv: fortsätt producera nya sålänge du vill. fortsätt baka ditt bröd så länge du kan. jag kommer fortsätta smaka av det ett tag till.

    funderingar som spinner i mitt huvud med.
    liksom slutmassan av alltihopa.
    försöka leva ut och vad mer kan man göra
    än att bara vara.

    SvaraRadera
  3. sv: jag är ganska säker på att jag inte kvävs då. snarare får lättare att andas.

    gammalt kan också vara fint. att kunna bevara är någonting vi underskattar.

    ja, jo.. nu när du säger det så låter det kort. men, så länge det finns bröd kommer jag smaka av det, lukta på det. ett tag till och längre efter det.

    SvaraRadera