20.1.11

soldrottning [bak/om/gard/in/er] | (kula)

du använde mina hjärnceller för att slå igång elektricitet
två små sladdar, ena röd, andra gul
dess ändar mot varandra för att fortplanta, bilda en god
cirkel som gå runt helt utan paus

du skrev så det glödde, klippte mina naglar, kom närmare
det jag känner, fick mig att tänka
innan jag tryckte på knapp - bestämde mig - lät fingrarna
gå över strängarna, springa
igenom vattenfall -

din penna som var ögonens linje till dit de riktas, fokuserar,
var som en cigarett - blev lugn, även
om mitt hår stod upp - även om du skrev (levde) så snabbt, så
kändes det som att du fick med allt å
det tack vare att du gjorde vad du kände och ville, heliga tiden

du djävulskvinna, drottning av solen
ljuset är gott, men inte av det goda,
utan med smaken menat,
det är totalt missuppfattat, men jag
bryr mig inte om det, så länge det
smakar så är jag på gott

humör

värmen den bränner, ristar in tecken,
binder mig fast vid dig, kan inte släppa

varje tanke är till dig, därför är du
inte bara en del av mitt liv, utan hela

mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar